Pracowite ekrany i kolektywy wiedzy

Artykuł oferuje wgląd w codzienność organizacyjną: wiedza jest nieustannie tworzona i przekazywana przez specjalistów tworzących wspólnoty i kolektywy wiedzy.


Ekrany LCD, dotykowe ekrany tablic interaktywnych, ekrany laptopów i innych urządzeń przenośnych zainstalowane w rożnych pomieszczeniach i sama architektura przestrzeni organizacyjnych zostają podporządkowane imperatywowi przekazywania wiedzy. Uczenie się i wykonywanie pracy związane są, po pierwsze, z interaktywnym współdziałaniem i ukierunkowywaniem procesu, manipulowaniem elementami na ekranie, współtworzeniem treści. Webinaria, wykorzystujące prezentacje, filmy, zapisy dźwiękowe, szkolenia łączące omawianie wydrukowanych materiałów, interakcję online, czytanie lub oglądanie elektronicznych dokumentów czy zapisów, wypełnianie interaktywnych formularzy i ankiet – zaczynają przynależeć do codzienności organizacyjnej. Czym jest wiedza we współczesnych organizacjach? Jak zmienia się status wiedzy dziś? W jaki sposób pod wpływem tych zmian przekształcane są współczesne przestrzenie pracy? Jak wyglądają biura projektowane dla kolektywów wiedzy?

Na te pytania odpowiadam w artykule „Pracowite ekrany i kolektywy wiedzy”, który ukazał się w magazynie „BIURO”.

Karolina J. Dudek

poczta@karolinadudek.eu
No Comments

Post a Comment